Skříplý nerv u psa

Skřípnuté nervy se mohou u psů vyskytnout ze stejných důvodů, jako u lidí. Jak stárneme, ať už jsme lidé nebo psi, naše kosti, zejména obratle, slábnou, což usnadňuje nemylou příhodu, jakou je skřípnutí nervů mezi ploténkami.
Ke skřípnutí nervu u psa dochází, když se mu ploténky v zádech, které spojují obratle páteře, shluknou nebo vyboulí do oblasti míchy. Disky budou tlačit na nervy, svírat je a způsobovat vašemu psovi bolest. Pro majitele psa je obtížné diagnostikovat skřípnutý nerv, protože bolest se může projevit na jakémkoli místě na těle psa. Poraďte se se svým veterinářem, když váš pes vykazuje jakékoli známky bolesti.

Příznaky skřípnutého nervu u psa

Skřípnutý nerv neuvidíte ani nenahmatáte, ale váš pes se bude pravděpodobně méně pohybovat a zaujímat neobvyklé polohy. Můžete také zaznamenat slabost, nekoordinované pohyby, ztrátu svalové hmoty, zvukové projevy, změny chování a v závažných případech ztrátu kontroly močového měchýře a střev.

Jak dlouho vydrží skřípnutý nerv u psa

Skřípnutý nerv může v průměru trvat od několika dní až po 4 až 6 týdnů – nebo v některých případech i déle (v takovém případě byste měli navštívit svého veterináře).

Léčba skřípnutého nervu u psů

Pokud má váš veterinář podezření na skřípnutý nerv, pravděpodobně nasadí vašemu psovi svalový relaxant a protizánětlivý lék. Někteří veterináři mohou předepisovat kortikosteroidy ke snížení otoku.

Léčba skřípnutého nervu na hřbetu psa

Pro skřípnuté nervy je k dispozici jak tradiční, tak holistická léčba. Běžná veterinární léčba může zahrnovat protizánětlivé léky, léky proti bolesti, svalové relaxancia a někdy i uklidňující prostředky na podporu odpočinku. Na určitou dobu může být naordinován odpočinek v kleci.

Příznaky poranění páteřní ploténky

Psi mají vysoké prahy bolesti a instinkt nedat najevo, když je něco bolí. Ve volné přírodě je totiž zjevně zraněné zvíře to, které dravci seberou. Ale pokud budete pozorní, můžete zjistit, zda váš pes má bolesti z poranění disku. Podívejte se na následující varovné příznaky poranění páteře:

• Třes – zvláště v kombinaci s neobvyklou nečinností;
  • Odmítání vstát a hrát si, dokonce i kvůli jídlu;
  • Kňučení, když svého psa hladíte nebo se ho pokoušíte zvednout;
  • Stažená hlava, prohnutá záda nebo jiná podivná poloha;
  • Odmítnutí sklonit se k misce s jídlem nebo vodou, aby se najedli nebo napili;
  • Kulhání jakéhokoli druhu;
  • „Opilá“ zadní část, která se pohybuje, ale vypadá, jako by nebyla zcela pod kontrolou;
  • Tahání zadních nohou;

Pokud si všimnete některého z těchto varovných příznaků, okamžitě zavolejte svého veterináře. Pokud váš pes tahá zadní nohy nebo vykazuje jakékoli jiné známky ochrnutí nebo silné bolesti, zamiřte ihned do ordinace. Je moudré nečekat a zavolat veterináři po cestě.

. Skříplý nerv u psa [online]. ČeskáVeterina.cz, . .