Co znamená krev ve stolici u psa

Obsah krve ve stolici psa znamená zpravidla závažnější zdravotní problém, v některých případech se naštěstí může jednat pouze o banalitu.

Krev ve stolici psa

Pokud objevíte ve stolici psa krev, navštivte veterinárního lékaře, který psa vyšetří a stanoví diagnózu. Ne vždy je přítomnost krve ve stolici viditelná. V tom případě se mluví o okultní krvi (tajemná, skrytá) ve stolici. Jestliže zjistíme jakékoliv změny, je rozhodně důležité navštívit co nejdříve veterinárního lékaře a nechat psa vyšetřit.

Barva krve ve stolici je buď světlá, nebo tmavá. Běžná barva stolice psa je čokoládově hnědá. Občas ho samozřejmě krmíte lidským jídlem, které příznačně obarví i psí exkrementy.

Pokud pozorujete krev ve stolici u dospělého psa, který má v pořádku všechna očkování a je pravidelně odčervován, tak se s největší pravděpodobností nebude jednat o nic vážného. Psa je potřeba jen sledovat, jestli se při příštím vyprazdňování střev krev náhodou neobjeví znovu. Pokud by se objevila opakovaně nebo nemáte v pořádku všechna očkování, tak navštivte veterinárního lékaře.

Tmavá krev ve stolici psa

Tmavá krev ve stolici psa se značným zápachem může značit střevní nebo žaludeční katar. Ten je způsoben požitím závadné a nedostatečně rozkousané potraviny. U tohoto onemocnění je typická krev ve stolici, zápach stolice, průjem a zvracení. A tyto příznaky jsou nejčastější po požití potravy. Je potřeba okamžitě navštívit veterinárního lékaře, který psa vyšetří, stanoví diagnózu a zahájí léčbu.

Tmavá krev ve stolici psa může být ale i projevem rakovinotvorného onemocnění. Toto onemocnění je nejčastěji spojeno i s průjmem. Je potřeba okamžitě navštívit veterinárního lékaře, který psa vyšetří, stanoví diagnózu a zahájí léčbu.

Tmavá krev ve stolici psa může být rovněž důsledkem prasklého vředu v žaludku a dvanácterníku. Zde je také potřeba vyhledat veterinárního lékaře, který stanoví diagnózu na základě provedených vyšetření a zahájí léčbu.

Světlá krev ve stolici u psa

Obsah světlé krve ve stolici psa může značit problémy s hemoroidy, ať už vnitřními, nebo vnějšími. Příznakem hemoroidů jsou i bolestivé potíže při vykonávání stolice. Psa by měl vyšetřit veterinární lékař, který nasadí adekvátní léčbu. Hemoroidy se dají léčit výplachem pomocí injekční stříkačky, hypermanganovým roztokem, aplikováním speciální masti anebo chirurgickým odstraněním.

Světlejší barva ve stolici psa prozrazuje, že krvácení nastalo ve druhé polovině trávicího traktu. Může se tedy například jednat o podráždění sliznice nebo prasklý vřed. Je potřeba vyhledat veterinárního lékaře, který stanoví diagnózu na základě provedených vyšetření a zahájí léčbu.

Krvavý průjem u psa

Krvavý průjem může být důsledkem podrážděného řitního otvoru psa. Při tomto problému je krve ve stolici menší množství. Psa určitě nechte vyšetřit veterinárním lékařem, který stanoví diagnózu a psa bude léčit.

Krev ve stolici u štěňat

U štěňat, která ještě nemají všechna platná očkování, je krev ve stolici vždy nebezpečná. Obvykle se objevuje zároveň s průjmem, který je pro nevyvinutý organismus smrtelně nebezpečný. Může jít o příznak zamoření střevními parazity nebo o první stadium psinky. Návštěvu veterináře rozhodně neodkládejte a nebojte se využít ani noční pohotovosti. Ztráta několika hodin může u štěňat znamenat i smrt.

Krev ve stolici u starého psa

Čas od času se krev u psů ve stolici objeví, pokud tedy máte staršího psa a pozorujete u něj krev ve stolici, která se objevila jen jednou, a pes nemá žádné jiné problémy (průjem, zvracení, nechutenství), tak to neznačí nic závažného, s největší pravděpodobností se bude jednat o podrážděnou sliznici.

Pokud však krev ve stolici přetrvává, je potřeba vyhledat veterinárního lékaře, který psa patřičně vyšetří, stanoví diagnózu a zahájí léčbu.

. Co znamená krev ve stolici u psa [online]. ČeskáVeterina.cz, . .

Krvava bulka u konecniku u pejsks

Sona Ricankova

Obevuje se krev u konecniku

Jana

Pri spani psa jsem si vsimla krve u konecniku,uz to trva necely tyden.Nejdrive mel prujem a pote se to obevilo.Je to pitbul zijici doma mame ho sedmy rok a hlavne clen rodiny.Dekuji za nejake informace.